Kā aģentūrai LETA sacīja tīkla pārstāve Ieva Jahoviča, galvenais iemesls, kāpēc iedzīvotāji kafijas dzērienus pilda savās krūzēs vai termokrūzēs, ir vēlme atbalstīt dabai draudzīgu dzīvesveidu, samazinot vienreiz lietojamā iepakojuma patēriņu. Visvairāk jeb 30% iespēju kafijas dzērienu patērēt no personīgās krūzes izmanto 18 līdz 29 gadus veci cilvēki, bet vismazāk - cilvēki virs 60, no kuriem tikai 12% izmanto iespēju kafiju ņemt līdzi savā krūzē.
"Narvesen Baltija" Mārketinga un komunikācijas departamenta direktore atzīmēja, ka paradums atteikties no vienreiz lietojamā iepakojuma, kur tas iespējams, no stilīga trenda kļūst par ikdienas paradumu. "Sevišķi to novērojam jaunu cilvēku vidū, kuri arī pašu kafijas dzeršanas rituālu uztver drīzāk kā dzīvesstila apliecinājumu, nevis iespēju uzņemt kofeīna devu enerģijai. Pozitīvi, ka izvēlei par labu savai krūzei ir tendence pieaugt, un, kā redzam pēc klientu veiktajiem pirkumiem, gada aukstajā laikā cilvēki biežāk nāk ar savu termokrūzi," stāstīja Dumceva.
Jahoviča vēstīja, ka par biežāko iemeslu, kāpēc iegādāties kafiju savā krūzītē, trešā daļa jeb 34% aptaujāto minējuši dabai draudzīgu dzīvesveidu. Sevišķi svarīgi tas ir jauniešiem no 18 līdz 29 gadu vecumam - šo kā galveno iemeslu norādījuši 42% aptaujāto, kuri iegādājas kafiju savā krūzē. Katru piekto savas līdzi ņemamās krūzes lietotāju motivē iespēja saņemt atlaidi, šādi iegādājoties kafijas dzērienu, turklāt vīriešiem šis kritērijs ir daudz svarīgāks nekā sievietēm, rādītājiem esot, attiecīgi, 26% un 17%. Apmēram tikpat daudz Latvijas iedzīvotāju novērtē kafijas baudīšanas emocionālo un estētisko aspektu, jo, pērkot dzērienu savā krūzītē, to ir ērtāk lietot un priecē tās dizains. Šis rādītājs, savukārt, ir mazliet svarīgāk sievietēm nekā vīriešiem, kur attiecība ir 22% pret 17%.
Puse savu krūzīšu lietotāju izmanto iespēju iegādāties kafiju līdzņemšanai, dodoties izbraukumā uz jūru vai pie dabas, turklāt to kā populārāko iemeslu nosaukuši seniori vecuma grupā virs 60 gadiem, kur šo atzīmējuši trīs ceturtdaļas aptaujāto. Vēl 46% kafiju savā krūzītē iegādājas pa ceļam uz darbu vai mācībām, lielākoties jaunieši. Katrs ceturtais ar savu līdzi paņemto krūzīti dodas pastaigā pa pilsētu, bet katrs piektais izmanto iespēju iemalkot kafiju no iecienītās krūzes pusdienu pauzē, pauda Jahoviča.
Aptauja veikta sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat" septembrī, aptaujājot 1003 Latvijas iedzīvotājus no 18 līdz 74 gadiem.
Kā liecina informācija "Firmas.lv", "Narvesen" pārvaldītāja "Narvesen Baltija" pērn strādājis ar 68,058 miljonu eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 3,838 miljoniem eiro jeb 6% vairāk nekā gadu iepriekš.
"Narvesen Baltija" reģistrēta 1997.gadā, un tās pamatkapitāls ir 10,593 miljoni eiro. "Narvesen Baltija" apgrozījums 2018.gadā bija 64,22 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa bija 1,579 miljoni eiro. "Narvesen" iekļauts "Reitan" uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā "Narvesen", "Coffee Inn", "Pressbyrån", "R-kiosk" un "7-Eleven".