Mājas virtuve
RU Pirmdiena, 21. Aprīlis Rīt: Anastasija, Margers

Saistībā ar straujo izmaksu pieaugumu likvidēs pasta nodaļu «Sakta»

Saistībā ar strauji pieaugošajām pasta centra "Sakta" uzturēšanas izmaksām un klātienes klientu skaita samazināšanos VAS "Latvijas pasts" līdz 2023.gada sākumam to plāno reorganizēt un pārtraukt pakalpojumu sniegšanu "Saktas" telpās, aģentūru LETA informēja "Latvijas pasta" pārstāvji.

Uzņēmumā skaidro, ka "Sakta" ir viena no četrām Rīgas vēsturiskā centra pasta nodaļām, kas visas atrodas tuvu cita citai. Pēdējo trīs gadu laikā klientu plūsma "Saktā" sarukusi par 70% - to veicinājusi gan iedzīvotāju paradumu maiņa, gan iespēja virkni pakalpojumi izmantot attālināti, būtiski samazinoties nepieciešamībai apmeklēt pasta nodaļu klātienē. Vienlaikus straujā inflācija un energoresursu cenu pieaugums ievērojami palielinājis "Saktas" uzturēšanas izmaksas, paaugstinot tās vairākkārt, turklāt divstāvīgā, 281 kvadrātmetru plašā pasta centra telpu plānojums neļauj visu telpu platību efektīvi izmantot klientu apkalpošanai.

"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns norāda, ka tiešsaistes pakalpojumi un dažādi moderni risinājumi iedzīvotāju vidū kļūst arvien populārāki un tiek izmantoti arvien vairāk. 

Viņš pauž, ka arī "Latvijas pasts" kā uzņēmums, kas iet kopsolī ar laiku, saviem klientiem nodrošina virkni iespēju ierastos pakalpojumus saņemt attālināti - sūtījumu noformēšana pašapkalpošanās vietnē "Mans pasts", sūtījumu pārvirzīšana un sūtījumu atmuitošana mobilajā lietotnē, sūtījumu saņemšana un nodošana ar kurjera vai pakomāta starpniecību, pastmarku iegāde e-veikalā, ko klienti labprāt izmanto, organiski samazinot klientu plūsmu un pasta nodaļu uzturēšanas rentabilitāti. 

"Šādu tendenci mēs ilgstoši novērojam arī pasta centrā "Sakta". Situācijā, kad klientu plūsma ir maza, energoresursu cenas ir astronomiskas, iespēju esošās pasta centra telpas dalīt vai samazināt, lai ietaupītu, nav, un netālu atrodas vēl trīs pasta nodaļas, nekas cits neatliek, kā pasta centru "Sakta" darbību reorganizēt un nodrošināt pakalpojumu sniegšanu trīs citās tuvumā esošās nodaļās," skaidro Vilcāns.

Kā norāda "Latvijas pasta" vadītājs, pēc "Saktas" reorganizācijas klienti Rīgas centrā pasta pakalpojumus varēs saņemt trīs citās pasta nodaļās, kas atrodas mazāk nekā kilometra attālumā no "Saktas", - Rīgas 10.pasta nodaļā Elizabetes ielā 41/43, Rīgas 11.pasta nodaļā Marijas ielā 20 un Rīgas 50.pasta nodaļā tirdzniecības centrā "Origo", Stacijas laukumā 2. Savukārt "Saktā" strādājošajiem piedāvāts turpināt darbu citās Latvijas Pasta nodaļās.

Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu skaitu un izvietojumu Rīgas pilsētā nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu, kas paredz, ka "Latvijas pastam" Rīgas pilsētā jānodrošina 25 nepārvietojamas pasta pakalpojumu sniegšanas vietas. "Latvijas pasts" šos nosacījumus izpilda, sniedzot pasta pakalpojumus 33 pasta nodaļās.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 3000 darbinieku.

Notiek ielāde
Notiek ielāde
Notiek ielāde

Otrdien daudzviet gaidāms īslaicīgs lietus

21/0
Lasīt

Miris Romas pāvests Francisks

21/0
Lasīt

Pierimusi bīstamās E. coli infekcijas izplatīšanās

21/0
Lasīt