Mājas virtuve
RU Sestdiena, 27. Decembris Rīt: Elmars, Helmars, Inita

Pētījums: Latvijā 87% pasažieru ir apmierināti ar vilcienu satiksmi Latvijā

Latvijā 87% pasažieru ir apmierināti ar vilcienu satiksmi Latvijā, aģentūru LETA informēja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji, atsaucoties uz PV pasažieru apmierinātības pētījumu sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Kantar".

Pētījumā secināts, ka visbiežāk jeb 91% gadījumu pasažieri augstu novērtē vilcienu salona tīrību, 87% pasažieru ir apmierināti ar sēdvietu skaitu, ērtību un komfortu, 84% pasažieru - ar gaisa temperatūru un gaisa apmaiņu, savukārt ar drošības līmeni vilcienos ir apmierināti 82% pasažieru.

PV norāda, ka tāpat augstu novērtēti aspekti, kas atspoguļo vilcienu kustību un sastādīto grafiku. Tostarp 86% pasažieri ir apmierināti ar ātrumu, 85% pasažieru - atiešanas un pienākšanas precizitāti, bet 81% - vilcienu kustības regularitāti.

Pētījuma dati liecina, ka gada laikā līdz 43% palielinājies pasažieru skaits, kas PV sniegumu vērtē kā ļoti labu vai teicamu. Vienlaikus gada laikā samazinājies to pasažieru skaits, kas PV pakalpojumus vērtē negatīvi.

Analizējot dažādas klientu grupās pēc demogrāfiskajiem parametriem, secināts, ka biežāk ar PV nodrošinātajiem pārvadājumiem ir apmierināti pasažieri vecumā līdz 34 gadiem, kā arī strādājoši un nestrādājoši skolēni un studenti. Savukārt, vērtējot pēc pakalpojumu izmantošanas ilguma, stiprākas attiecības ar uzņēmumu ir tiem pasažieriem, kas vilcienu satiksmi izmanto katru vai gandrīz katru dienu vai ilgāk par desmit gadiem, kā arī iegādājas biļetes ar atlaidi, norāda uzņēmumā.

Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir pieaudzis pasažieru vērtējums par PV pakalpojumiem Skultes un Tukuma virzienos. Kompānijā to skaidro ar intervāla grafika pilnveidošanu uz minētajiem galamērķiem, kā arī jauno elektrovilcienu ieviešanu elektrificētajās dzelzceļa līnijās.

Tāpat pētījumā secināts, ka ceturtā daļa jeb 25% pasažieru ar vilcienu brauc katru vai gandrīz katru dienu, 22% pasažieru ar vilcienu pārvietojas trīs līdz četras reizes nedēļā, 19% pasažieru - vienu līdz divas reizes nedēļā, kā arī 19% pasažieru - pāris reizes mēnesī, bet 13% - retāk.

PV pasažieru apmierinātības pētījums sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Kantar" veikts pagājušajā gada novembrī un decembrī, kopumā aptaujājot 4487 pasažierus visās pārvadātāja apkalpotajās dzelzceļa līnijās.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažieru.

Notiek ielāde
Notiek ielāde
Notiek ielāde
Notiek ielāde

Sinoptiķi brīdina par stipru vēju sestdien un svētdien

26/1
Lasīt

Vairāku auto sadursmē uz Jaunjelgavas ceļa cietusi viena persona

26/1
Lasīt
Notiek ielāde