Savukārt LDz valde izteikusi šādu aicinājumu LDz meitassabiedrībām.

LDz padomes priekšsēdētāja vietnieks Andris Liepiņš norāda, ka pēdējā laikā publiskajā vidē ir vērojamas intensīvas diskusijas par un ap mangāna rūdas un citu potenciāli duālā lietojuma kravu grupu pārvadājumiem caur Latvijas transporta koridoru. Lai gan šīs kravu grupas pašlaik nav ne ES, ne citos sankciju sarakstos, tendences liecina, ka tās pārskatāmā nākotnē potenciāli varētu tikt ietvertas ES sankciju sarakstos, tādēļ LDz padome proaktīvi aicina LDz valdi izvērtēt iespējas LDz koncernam neuzņemties jaunas saistības šo kravu grupu pārvadājumiem.

Savukārt LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks skaidro, ka LDz meitas uzņēmuma SIA "LDz Cargo" pārvadāto mangāna rūdas kravu apmēri veido tikai nelielu daļu no kopējiem Latvijas teritorijā pārvadāto minēto kravu apjomiem, piemēram, pēdējo 12 mēnešu laikā (2023.gada februāra beigas - 2024.gada februāra beigas) "LDz Cargo" pārvadāja 8% no visām mangāna rūdas kravām, kas šķērsoja Latviju pa dzelzceļu, un pārējo kravu apjomu pārvadājumus veica privātie pārvadātāji.

Tomēr, ņemot vērā iespēju, ka šī kravu grupa un līdzīgi kravu segmenti varētu tikt ietverti ES sankciju sarakstos, jau pašlaik LDz valde aicinām arī LDz meitasuzņēmumus neuzsākt jaunu līgumu slēgšanu ar Latvijas transporta koridora dalībniekiem par šādu kravu grupu ekspedēšanu vai pārvadājumu veikšanu, kā arī aicina sadarbību izvērtēt kopumā, norāda Pļavnieks.

LDz pārstāvji informē, ka LDz un tā meitasuzņēmumi stingri ievēro visus starptautisko un nacionālo sankciju regulējošos tiesību aktus un nepieļauj nekādas atkāpes no to prasībām. LDz ciešā sadarbībā ar atbildīgajām institūcijām rūpīgi seko līdzi, vai krava vai ar to saistītās personas nav atrodamas starptautisko sankciju sarakstos, tāpat tiek pārbaudīti arī vagonu īpašnieki un ar tiem saistītās personas.

LDz ir izveidota un auditēta kontroles sistēma, kas tiek izmantota ikdienas sankciju ievērošanas nodrošināšanas darbā. LDz rūpīgi analizē savus sadarbības partnerus, klientus un ar tiem saistītos potenciālos riskus un šis darbs tiek veikts ciešā sadarbībā ar visām iesaistītajām institūcijām, tostarp Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldi un citiem sadarbības partneriem.

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums 2023.gada deviņos mēnešos bija 194,94 miljoni eiro, kas ir par 7,4% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2022.gadā, taču koncerns strādāja ar zaudējumiem 730 000 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš. Vienlaikus LDz māteskompānijas apgrozījums pērn deviņos mēnešos bija 123,39 miljoni eiro, kas ir par 18,9% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, kamēr LDz zaudējumi sasniedza 14,415 miljonus eiro.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Saturs turpināsies pēc reklāmas