Viņš norādīja, ka Jelgavas šoseja ikdienā ir samērā noslogota un kravas auto šofera bezatbildīgās rīcības sekas varēja kļūt traģiski liktenīgas. Vienlaikus ministrs pateicās gan tam, kurš ziņoja par citus satiksmes dalībniekus apdraudošo auto, gan  arī Valsts policijas operatīvai rīcībai, saņemot attiecīgo ziņojumu.

"Latvijā nav un nebūs tolerances pret dzērājšoferiem. Šajā gadījumā atbildība par braukšanu reibumā primāri ir autovadītājam, tomēr arī darba devējiem, kuri nodarbina kravas auto vadītājus, būtu rūpīgāk jāseko līdzi savu darbinieku veselības stāvoklim un spējai pildīt darba pienākumus," uzsvēra Kozlovskis.

Viņš piebilda, ka Nodrošinājuma valsts aģentūras stāvvietās šobrīd ir vairāk nekā  800 konfiscētu automašīnu, un no tām vairāk nekā 40% ir konfiscētas dzērājšoferiem. 

Ministrs arī atzīmēja, ka šī statistika saglabājas nemainīgi augsta par spīti likuma bardzībai.

Jau ziņots, ka šonedēļ Valsts policija uz Jelgavas šosejas aizturējusi kravas automašīnas vadītāju trīs promiļu reibumā.

Par šo pārkāpumu sākts kriminālprocess. Par šādu pārkāpumu soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz vienam gadam, probācijas uzraudzību, sabiedrisko darbu, vai naudas sodu, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem.

2022.gada novembrī stājās spēkā grozījumi Krimināllikumā, kas paredz kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija pārsniedz 1,5 promiles.

Tāpat kriminālatbildība paredzēta par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tāpat tiek konfiscēts transportlīdzeklis, ja īpašnieks to vadījis stiprā reibumā vai atteicies no apreibinošo vielu klātbūtnes organismā pārbaudes. Gadījumos, ja reibumā vadītais transportlīdzeklis pieder citai personai, no vainīgās personas piedzen pilnu vai daļēju šī transportlīdzekļa vērtību.