"Ecolines" no 1.februāra atsāks tiešos autobusu reisus starp Rīgu un Sanktpēterburgu. Tāpat pasažieru pārvadātājumus uz Krieviju veic "Lux Express". Jurēvicam kompāniju rīcība turpināt reisus uz Krieviju neesot skaidra, jo politiķis netic, ka no tiem ir milzīgs ekonomisks ieguvums.
Politiķis atzīmēja, ka "Ecolines" šā gada sākumā transportlīdzekļa tehnisko bojājumu un šoferu trūkuma dēļ tika atcēluši vairākus reisus, par ko Autotransporta direkcija (ATD) ir kompāniju sodījusi.
Tāpat deputāts akcentēja, ka Ārlietu ministrija jau sen un vairākkārt ir mudinājusi Latvijas iedzīvotājus nedoties uz Krieviju un Baltkrieviju, kā arī ir ierobežota vīzu izsniegšana Krievijas pilsoņiem.
Deputāts norādīja, ka no ģeopolitiskās situācijas un ētikas viedokļa kompānijām, kas turpina pasažieru pārvadājumus uz Krieviju, būtu jālemj par šādu reisu neturpināšanu. Vienlaikus Jurēvics aicina Satiksmes ministriju (SM) izvērtēt, vai nepieciešams veikt normatīvo aktu grozījumus.
Jau ziņots, "Ecolines" autobuss no Rīgas uz Sanktpēterburgu kursēs reizi dienā, šķērsojot Krievijas robežu Luhamā, Igaunijā. Brauciens ilgs aptuveni 14 stundas.
"Ecolines" valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs aģentūrai LETA sacīja, ka arī iepriekš kompānija nodrošināja reisus uz Sanktpēterburgu un turpinās to darīt. "Vienīgā izmaiņa, kas patlaban mainās, ir Ivangorodas robežšķērsošanas punkta slēgšana," uzsvēra Podgornijs.
Jau ziņots, ka Krievija šā gada janvāra sākumā oficiāli informējusi Igauniju, ka no 1.februāra robežšķērsošanas punkts Ivangorodā tiks slēgts autotransporta satiksmei, kā iemeslu minot rekonstrukciju, ko paredzēts turpināt līdz 2025.gada beigām.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka 2022.gadā "Norma-A" apgrozījums bija 24,59 miljoni eiro, kas ir par 87,2% vairāk nekā gadu iepriekš, kamēr kompānijas peļņa pieauga 2,4 reizes - līdz 1,201 miljonam eiro.
Uzņēmums reģistrēts 1993.gadā, un tā pamatkapitāls ir 4 738 998 eiro. "Norma-A" kapitālā 82,17% pieder Igaunijas "Ecolines Estonia", kamēr 9,86% īpašnieks ir Andris Podgornijs, bet 7,97% - Jegors Ribzāmens, kuri ir arī kompānijas patiesie labuma guvēji uz īpašumtiesību pamata caur "Ecolines Estonia".