Piedāvājam atskatīties pagātnē un noskaidrot, par kādiem tieši “panākumiem” Briškena kungs ir izpelnījies šo augsto amatu. Tātad, viņa vadībā Daugavā tika iedzīts “zelta pālis”, ieguldītas astronomiskas summas “Rail Baltic” projektā, kurš nezin kad vispār tiks pabeigts. Tieši ar viņa vieglo roku tika samazināts arī “airBaltic” pamatkapitāls, valstij norakstot uzņēmumā ieguldīto 571 miljonu eiro.
Tikai par šīm divām epizodēm vien Briškenam vajadzētu sniegt liecības, kaut vai parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšā. Tā vietā viņam... uztic vadīt svarīgāko Saeimas komisiju.
Lai saprastu, kur Briškena kungs varētu būt guvis zināšanas un pieredzi tautsaimniecībā, ielūkosimies Wikipēdijā:
2005. gadā sācis darba gaitas Ārlietu ministrijā kā vecākais referents.
No 2007. līdz 2011. bijis ekonomiskais un politiskais diplomāts, strādājot Latvijas vēstniecībā Zviedrijā. 2011. gadā kļuvis par Ārlietu ministrijas Ārējās tirdzniecības un investīciju nodaļas vadītāja vietnieku, amatu atstājot pēc diviem mēnešiem par labu darbam Satiksmes ministrijā ministra Aivja Roņa padomnieka amatā.
Četru gadu laikā no 2011. līdz 2015. gadam Satiksmes ministrijā ieņēmis gan ministra padomnieka, gan valsts sekretāra vietnieka Eiropas Savienības un nozaru jautājumos amatu. Bijis NATO Ziemeļu distribūcijas tīkla transporta un loģistikas sadarbības politiskais koordinators, pārstāvot Satiksmes ministriju.
No 2013. līdz 2014. gadam bijis Latvijas Loģistikas asociācijas izpilddirektors.
No 2012. gada līdz 2020. gadam ieņēmis nacionālās lidsabiedrības airBaltic padomes priekšsēdētāja vietnieka amatu. Trīs termiņu padomes locekļa un vietnieka amatā strādājis pie uzņēmuma restrukturizācijas, attīstības, Airbus A220-300 modeļa lidaparātu pasūtīšanas, privātu investoru piesaistes un kompānijas biznesa plāna Destination 2025 izstrādes.
2014. gadā sācis strādāt RB Rail (Rail Baltica), sākotnēji par padomes locekli, vēlāk ieņemot stratēģijas un attīstības vadītāja amatu. No 2021. gada ir uzņēmuma "Pasažieru vilciens" padomes loceklis.
Kopš 2019. gada K. Briškens ir arī ikgadējais labas pārvaldības lektors Baltijas korporatīvās pārvaldības institūta mācību programmās.
Kļuva skaidrāk? Respektīvi, tur, kur bija jāvalkā eleganti uzvalki un skaisti jārunā, t.i., Ārlietu ministrijā, viņam viss gāja puslīdz labi. Bet, tiklīdz kaut kas jādara ar rokām, sanāk vai nu airBaltic, vai Rail Baltic. Gluži kā ķēniņš Midass, tikai otrādāk – viss, kam pieskārās Midass, pārvērtās zeltā, bet Briškenam ir tieši pretēji.
Vēl ir kādi jautājumi par mūsu valsts ekonomikas nākotni?