Jaunais līgums nosaka jaunas kvalitātes prasības attiecībā uz pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu pa dzelzceļu un informācijas sniegšanu klientiem gan ikdienā, gan arī ārkārtas situācijās. Tā, piemēram, ir noteikti skaidri rīcības scenāriji gadījumos, ja vilciena kustība ir traucēta, un kā šādos gadījumos tiek nodrošināti pasažieru pārvadājumi ar autobusiem.
Tāpat ir noteiktas prasības, kā un pa kādiem kanāliem PV ir jānodrošina klientiem informācija gadījumā, ja rodas problēmas ar pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu. Vienlaikus ir paredzēti arī plašāki līgumsodi par kavējumiem un atceltiem reisiem, ja tas ir noticis pārvadātāja vainas dēļ, vai par citu pakalpojuma kvalitātes prasību neievērošanu.
Jauno prasību ieviešana notiks pakāpeniski 2025.gada laikā.
ATD valdes priekšsēdētājs Dins Merirands skaidro, ka, atbilstoši noslēgtajam līgumam turpmāk pasažieriem tiks sniegts klientam draudzīgāks pakalpojums - droša un garantēta vilcienu satiksme, uz kuru var paļauties, saskaņota vilcienu un autobusu kustība, skaidra un pasažieriem saprotama komunikācija par reisu izpildi, ērta mūsdienīgu risinājumu ieviešana sabiedriskā transporta izmantošanā gan biļešu iegādei, gan sava ceļojuma plānošanai.
PV valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors norāda, ka, lai arī daļu prasību, ko paredz jaunais pasažieru pārvadājumu līgums, PV jau īstenojis, piemēram, veicis uzlabojumus apziņošanas kārtībā, kā arī pilnveidojis piekļūstamību pakalpojumiem personām ar kustību traucējumiem, darbs pie pasažieru pārvadājumu kvalitātes celšanas noteikti turpināsies, un jaunais līgums PV kalpos kā papildu stimuls.
Jaunais līgums tiek noslēgts laikā, kad saistībā ar jauno PV vilcienu ieviešanu ATD ir sākusi intervāla grafika ieviešanu Pierīgas elektrificētajos maršrutos, tā palielinot vilciena lomu Pierīgas sabiedriskā transporta tīklā. Paralēli jaunajam līgumam ATD turpina darbu pie vienotās sabiedriskā transporta biļešu sistēmas ieviešanas.
Jau ziņots, ka pagājušā gadā kopumā PV auditētais apgrozījums bija 59,788 miljoni eiro, kas ir par 14,4% vairāk nekā 2022.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās vairākkārtīgi un bija 3177 eiro.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
ATD kompetencē ir izstrādāt, pārzināt un plānot maršrutu tīkla reģionālās nozīmes maršrutus, nodrošināt sabiedriskajam transportam no valsts budžeta iedalīto finanšu līdzekļu administrēšanu un piešķiršanu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutos.