Uzņēmēju diena notiks no plkst.14 līdz 17 Iecavas apvienības pārvaldē Skolas ielā 4, Iecavā.
"ERB Rail" sadarbībā ar Iecavas apvienības pārvaldi uz tikšanos aicina komersantus, pakalpojumu sniedzējus, zemnieku saimniecības, individuālos uzņēmējus un pašnodarbinātos, kuru sniegtie pakalpojumi varētu būt noderīgi pamattrases būvniecības laikā.
"ERB Rail" aicina pieteikties vietējos pakalpojumu sniedzējus, kas var nodrošināt ēdināšanas pakalpojumus, āra apgaismojuma ierīkošanu un artēzisko urbumu veikšanu. Tāpat būvnieks meklē sadarbības partnerus naktsmītņu nodrošināšanai Iecavas infrastruktūras apkopes punkta tuvumā, kā arī speciālistus koku zāģēšanā, celmu rakšanā un pievedceļu uzturēšanā.
Būvnieks aicina uzņēmējus sagatavot informāciju par savu darbības jomu, pieredzi būvniecības vai infrastruktūras projektos, konkrētiem materiāliem, tehniku vai pakalpojumiem, servisiem vai atbalsta pasākumiem, kas varētu būt noderīgi "Rail Baltica" būvniecībai.
Vienlaikus uzņēmēji aicināti reģistrēties "erbrail.com/lv/piegades-kede/", lai piedalītos gaidāmajos iepirkumos par būvnieka nepieciešamajiem darbiem vai piegādēm.
Jau ziņots, ka "ERB Rail" ir sācis Iecavas infrastruktūras apkopes punkta būvlaukuma iekārtošanas darbus aptuveni 10,5 kilometru attālumā no Iecavas centra virzienā uz Baldoni, aptuveni kilometra attālumā no valsts vietējas nozīmes autoceļa Iecava-Baldone-Daugmale (V9).
16 hektāru teritorijā notiek intensīva sagatavošanās, iezīmējot pamattrases būvdarbu sākšanas vietu. Šī teritorija pamattrases būvniecības laikā kalpos kā loģistikas bāze un pagaidu birojs "ERB Rail" komandai, dienvidu posma izbūvei no Misas līdz Lietuvas robežai.
Plašāka mēroga būvdarbi secīgi sāksies aprīlī, kad paredzēts sākt būvlaukuma pamatnes izbūvi. Pamattrases būvlaukums tiks veidots kā uzbērums aptuveni divu metru augstumā. Līdz tam kravas transporta intensitātes palielinājums nebūs būtisks - piegādes uz būvlaukumu veiks līdz desmit kravas transporta vienībām diennaktī pa vienu transporta maršrutu.
LETA jau vēstīja, ka 2023.gada decembrī EDzL un pilnsabiedrība "E.R.B. Rail JV" noslēdza līgumu 3,7 miljardu eiro apmērā par "Rail Baltica" pamattrases būvniecību. Pilnsabiedrību "E.R.B. Rail JV" veido Francijas "Eiffage Génie Civil", Polijas "Budimex" un Itālijas "Rizzani de Eccher".
Atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.