Mājas virtuve
RU Pirmdiena, 31. Marts Rīt: Atvars, Gvido

Ministrs: Sociālie darbinieki ir pašvaldības balsts un var palīdzēt mazināt tās izdevumus

Sociālie darbinieki ir pašvaldību balsts, turklāt viņi ar savu darbu var palīdzēt samazināt vietvaru izdevumus, sacīja labklājības ministrs Reinis Uzulnieks (ZZS), atklājot konferenci "Sociālā darba ētika: attiecības starp cilvēkiem".

Ministrs pauda, ka sociālais darbs ir misija un sociālie darbinieki palīdz tiem, kam tas visvairāk ir nepieciešams.

Uzulnieks klāstīja, ka ļoti liels atbalsts sociālajiem darbiniekiem ir pašvaldība. Ministrs pauda, ka 2014.gadā, kad viņš bija LM parlamentārais sekretārs, viņš regulāri brauca uz pašvaldībām, tostarp paužot, ka sociālajiem darbiniekiem ir nepieciešama veselības apdrošināšana.

"Pētot datus, joprojām 33% pašvaldību to nenodrošina, bet mans aicinājums pašvaldībām (..) - atbalstiet sociālos darbiniekus - viņi ir jūsu balsts, viņi ir tie, kas jums arī palīdzēs samazināt izdevumus," sacīja Uzulnieks.

Viņš arī norādīja, ka šī gada konferences tēma par sociālā darba ētiku un attiecībām starp cilvēkiem ir ļoti svarīga. "Īpaši šajos smagajos laikos tas ir īpaši svarīgi - uzticēšanās un cieņpilnas attiecības gan no klientu puses, gan no sociālajiem darbiniekiem," pauda Uzulnieks.

Viņa ieskatā, nav konkrētas formulas, kā sociālajiem darbiniekiem komunicēt, taču, viņaprāt, sociālie darbinieki vislabāk zina, kā rīkoties konkrētajā situācijā. "Esmu pārliecināts, ka neviens labāk kā jūs to noteikti arī neizdarīs," sprieda ministrs.

Savukārt projekta "Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība" vadītāja Agnese Bīdermane, uzrunājot klātesošos, pauda, ka pērnā gada pavasarī bijis pētījums par sabiedrības uzticēšanos sociālajiem dienestiem, kas parādījis, ka kopumā sabiedrība tos novērtē ļoti labi.

Vienlaikus pētījumā cilvēki pauduši, ka gadījumos, kad viņiem atteikts atbalsts, ne tik sāpīgs bijis pats atteikums, bet attieksme, norādīja Brīdermane.

Kā uzsvēra eksperte, attieksme it kā neko nemaksā, bet vienlaicīgi maksā ļoti daudz. "Maksā mūsu klientu uzticēšanos un arī mūsu profesijas prestižu," pauda Bīdermane.

Savukārt Rīgas pašvaldības Labklājības departamenta Sociālās pārvaldes priekšnieks Mārtiņš Moors uzsvēra, ka sociālajā darbā viens no svarīgākajiem principiem ir konfidencialitāte. "Katrs šāds gadījums, īpaši, ja tas parādās publiski, kļūst par profesijas prestižu ietekmējošu pārkāpumu," pauda Moors.

Viņš akcentēja, ka sociālajiem darbiniekiem jāveido prakse, kurā viņi ļoti uzmanīgi rīkojas ar klienta informāciju.

Līdztekus Moors informēja, ka Latvijas Sociālo darbinieku biedrības Ētikas komisija ir saņēmusi iesniegumus, kuros galvenie konstatētie pārkāpumi bijuši saistīti ar konfidencialitāti, starpinstitucionālo sadarbību, interešu konfliktu un pausto sociālajos tīklos. Moors gan atzina, ka iesniegumu skaits nav mērāms desmitos vai simtos.

Kā vēstīts, ceturtdien viesnīcas "Pullman" konferenču zālē notiek LM organizētā ikgadējā sociālā darba konference "Sociālā darba ētika: attiecības starp cilvēkiem".

Konference veltīta attiecību nozīmei starp sociālajiem darbiniekiem un klientiem, kā arī profesionālo un personīgo robežu ievērošanai ikdienas praksē.

Notiek ielāde
Notiek ielāde
Notiek ielāde
Notiek ielāde