Ar Igaunijas kompānijām "Höhle" un "Pipelife Eesti" parakstītie līgumi nodrošinās sadarbību, lai visi piegādātie materiāli atbilstu augstākajiem drošības un inženierijas standartiem.
Projekta īstenotāja "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Marko Kivila uzsvēra, ka līgums apliecina piegādātāju gatavību lielam darba apjomam.
"Rail Baltica" tiek būvēta kā drošībai kritiski svarīga sistēma, kas apvieno visus galvenos komponentus - sliežu ceļus, vadības sistēmas, elektroapgādi, ritošo sastāvu un citu infrastruktūru - vienā visaptverošā risinājumā. Sistēmu inženierijas principi tiek piemēroti jau projektēšanas posmā, lai nodrošinātu augstu visas sistēmas drošību, uzticamību un kvalitāti, norāda "RB Rail".
Pamatlīgums ir trīs Baltijas valstu ilgtermiņa vienošanās ar piegādātāju, kurā izklāstīti vispārējie noteikumi piegādēm nākotnē, piemēram, cenas, kvalitātes prasības un piegādes procedūras, kas paātrina nepieciešamā preču daudzuma pasūtīšanu.
Pārējie konsolidētie iepirkumi ir pabeigti, un pašlaik tiek apsvērti galīgie lēmumi. Kopējā pamatlīgumu vērtība ir 1,13 miljardi eiro, kas sedz paredzamās izmaksas par virsbūves materiāliem visam "Rail Baltica" projektam.
Nākamie pamatlīgumi tiks slēgti par galvenajām virsbūves sastāvdaļām, piemēram, gulšņiem ar sliežu stiprinājuma sistēmām un gulšņu paliktņiem, sliedēm, balastu, pārmijām un sliežu izpletņiem. Vairāki vietējie ražotāji arī gatavojas pievienoties piegādes ķēdei.
"Rail Baltica" projekts paredz uzbūvēt Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.


