Latvijas vilcienu pasažieru pārvadātājs PV un Igaunijas pārvadātājs "Elron" ir saskaņojuši vilcienu kustības grafikus, lai piektdienās, sestdienās un svētdienās nodrošinātu ērtu pārsēšanos Valgā.
Vilciens no Tallinas izbrauks plkst.13.23, no Valgas - plkst.17.37 un Rīgā ieradīsies plkst.20.17. Pārsēšanās Valgas stacijā notiek uz vienas platformas un aizņem aptuveni septiņas minūtes.
PV valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors norāda, ka šogad atklātais maršruts Tallina-Rīga-Viļņa jau ir sevi pierādījis, neskatoties uz nepieciešamību pārsēsties Valgā. Arvien lielāku interesi PV redz arī par savienojumu Rīga-Tartu-Tallina, tāpēc turpina sadarboties ar partneriem, lai nodrošinātu vēl vairāk savstarpēji saskaņotu braukšanas iespēju ar pārsēšanos.
Nešpors piebilst, ka šī gada pirmajā pusgadā pārvadāto pasažieru skaits maršrutā Rīga-Valga ir pieaudzis par vairāk nekā 80%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn.
"Elron" izpilddirektors Lauri Betlems uzsver, ka interese par vilcienu satiksmi starp Igauniju un Latviju kopš gada sākuma ir pakāpeniski augusi. Tāpēc vēl ciešāk saskaņoti grafiki ar PV, lai ieviestu otru nedēļas nogales savienojumu uz Rīgu ar pārsēšanos. Vienlaikus Betlems norāda, ka šobrīd nav iespējams izveidot atbilstošu atpakaļceļa savienojumu no Rīgas, ņemot vērā intensīvo dzelzceļa pārbūvi posmā Tapa-Tartu.
Janvārī Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pasažieru vilcienu operatori PV, "LTG Link" un "Elron" sāka īstenot vilcienu savienojumu maršrutā Tallina-Tartu-Rīga-Viļņa. Vairāk nekā desmit stundu ilgajā braucienā pasažierim ir jāpārsēžas Valgā.
"Elron" sadarbībā ar Igaunijas Klimata ministriju, Reģionālo lietu un zemkopības ministriju, Tartu pilsētu, Latvijas valsts pasažieru vilcienu operatoru PV un citiem partneriem Latvijā strādā pie pasažieru vilcienu maršruta Rīga-Valga-Tartu izveides.
Šī gada sākumā ieviestajos reisu savienojumos starp Tallinu, Rīgu un Viļņu vilciens no Tallinas katru dienu izbrauc plkst.10.10, no Valgas uz Rīgu kursē plkst.14.11. Savukārt Tallinas virzienā no Rīgas vilciens izbrauc katru dienu plkst.11.20, no Valgas - plkst.14.10.
Latvijā pa dzelzceļu pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 19,445 miljonus pasažieru, kas ir par 13,5% vairāk nekā 2023.gadā, kā arī par 5,3% vairāk nekā pirms pandēmijas jeb 2019.gadā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažieru.