Konkursa kopējais finansējums ir 885 000 eiro, ieskaitot PVN. Saskaņojot ar LTV, pretendenti drīkst piesaistīt arī papildu finansējumu. Konkursā atļauts iesniegt projektus, kas jau saņēmuši finansiālu atbalstu seriāla scenārija izveidei un tā attīstībai.
LTV Filmu iepirkšanas nodaļas vadītāja Zane Valeniece norāda, ka seriāls var būt visplašākā žanra un tematikas - saskaņā ar sabiedrisko plašsaziņas līdzekļu uzdevumiem un mērķiem. LTV konkursā sagaida daudzveidīgus Latvijas oriģinālseriālus par vēl neizstāstītām tēmām, cilvēkiem un notikumiem, kas spēj piedāvāt auditorijai unikālu pieredzi.
"Izcila seriāla pamatā ir stāsts, spēja radīt līdzpārdzīvojumu, raisīt un noturēt skatītāju interesi noskatīties visas sērijas," pauž Valeniece, uzsverot, ka tieši skatīšanās pieredzes aspekts būs viens no būtiskākajiem vērtēšanas kritērijiem.
Ņemot vērā šī brīža pasaules un Latvijas seriālu veidošanas tendences, pretendenti var veidot dažādus sadarbības modeļus un izmantot kopražošanas iespējas, to saskaņojot ar LTV. Televīzijas pirmizrādes tiesības piederēs LTV.
Paredzēts, ka konkursa rezultātā taps seriāls, kura vienas sērijas hronometrāža būs 13, 26 vai 52 minūtes. Minimālais sēriju skaits būs sešas. Savukārt pie skatītājiem jaunais LTV seriāls nokļūs 2026.gadā.
Projektus konkursam līdz 15.novembrim var iesniegt Latvijas komersanti, biedrības vai nodibinājumi, kas reģistrēti kā filmu producenti. Nolikums un pieteikuma veidlapas publicētas LTV mājaslapas sadaļā "Konkursi".
Pieteikumā jāapraksta seriāla galvenā doma, režisora redzējums par seriāla ideju, stilu, struktūru un vizuālo risinājumu, kā arī jāpiedāvā izvērsts seriāla sēriju izklāsts vai scenārijs, galveno varoņu raksturojums. Jāsagatavo arī seriāla ražošanas plāns, radošās komandas apraksts, līdzšinējo darbu paraugi un seriāla kopējā tāme.
Iesniegtos projektus vērtēs LTV izveidota komisija, kurā būs pārstāvēti televīzijas un kultūras nozares eksperti. LTV ir tiesības pieaicināt arī starptautiskus ekspertus, atzīmē LTV pārstāve.
Konkursa rezultātus plānots paziņot 2025.gada janvārī.
Viens no sabiedriskā medija uzdevumiem ir nacionālā audiovizuālā mantojuma pieejamības nodrošināšana sabiedrībai, veidojot, kopražojot vai iepērkot nacionālā kino projektus, atzīmē Valeniece.