“LaTS” — tīkls ar plašu pārklājumu un pieaugošu e-komerciju
Tīkla interneta veikals sāka darbību jau 2021. gadā ar mērķi nodrošināt ērtu iepirkšanos Rīgā un Pierīgā, vēlāk paplašinot piegādes zonas uz citām teritorijām. “LaTS” investējis vairāk nekā 50 000 eiro e-veikala platformas uzturēšanā un paplašināšanā.
2025. gada vienpadsmit mēnešos e-veikala apgrozījums, salīdzinot ar to pašu iepriekšējā gada periodu, palielinājies par 15% — tas apliecina, ka pieprasījums pēc tiešsaistes iepirkšanās turpina pieaugt.
“LaTS” izvēlētā pieeja pierāda, ka mazumtirdzniecība un e-komercija var pastāvēt paralēli un pat papildināt viena otru. Piegādes zonu paplašināšana ir būtiski saistīta ar jaunu veikalu atvēršanu reģionos un arī esošo veikalu attīstību. Pateicoties šai dinamikai, Latvijā arvien vairāk iedzīvotāju varētu pāriet uz iepirkšanos vietējos veikalos vai interneta platformā — neatkarīgi no tā, kurā novadā viņi dzīvo.
“Turpinoties šai attīstībai, pat attālākajos pagastos dzīvojošie cilvēki varēs vieglāk nodrošināt sev nepieciešamos ikdienas pirkumus, turklāt bez nepieciešamības doties uz lielajiem reģionālajiem centriem. Tas varētu mainīt arī iepirkšanās paradumus: samazinātos braucieni uz lielveikaliem, bet pieaugtu uzticība vietējai tirdzniecībai un digitālajiem risinājumiem. Mazumtirdzniecības nozarei šī tendence varētu nozīmēt pieprasījuma pieaugumu ārpus lielajām pilsētām, savukārt iedzīvotājiem — ērtāku ikdienu un plašāku izvēles brīvību,” pastāstīja e-komercijas projekta vadītāja Jeļena Bukša.
Jauni fiziskie veikali: “LaTS” paplašinās laukos
Viens no nozīmīgākajiem jaunumiem pēdējos mēnešos — “LaTS” tīklā atvērti jauni fiziski veikali reģionos, tā stiprinot klātbūtni arī laukos un mazpilsētās.
Jaunākais “LaTS” tīkla veikals vēris durvis apmeklētājiem 4. novembrī Salā, Jēkabpils novadā. “Veikals Salā ir lielākā šogad atvērtā jaunā tirdzniecības vieta 300 kvadrātmetru platībā. Tas ir daļa no ģimenes uzņēmuma, kuram jau ir ievērojama pieredze mazumtirdzniecībā. Jaunais veikals jau ieguvis vietējo pircēju loka uzticību,” gandarīta ir J. Bukša.
Jaunu veikalu atvēršana ir augoša tendence, un tas parāda, ka “LaTS” tīklā aktīvi iesaistās vietējie uzņēmēji, lai nodrošinātu veikalu pieejamību arī mazāk apdzīvotās vietās.
“Jaunu veikalu atvēršana jau plānota arī nākamajā gadā, apliecinot, ka LaTS stratēģiski izvēlas paplašināties tieši tur, kur ir vajadzība pēc vietējas tirdzniecības: reģionos, kur lielie veikali varētu būt tālu vai tirdzniecības infrastruktūra ir ierobežota,” piebilst J. Bukša.
Nozīmīgi Latvijas reģioniem
Jauni fiziskie veikali palīdz nodrošināt pieejamu pārtiku un preces vietējiem iedzīvotājiem bez nepieciešamības braukt uz tālākām pilsētām vai centriem. Arī e-veikals un piegādes pakalpojumi ļauj sasniegt tos, kuri dzīvo lauku teritorijās — tādējādi, neatkarīgi no dzīvesvietas, piekļuve ikdienas precēm ir vienkāršāka un ērta.
““LaTS” modeļa apvienotie veikali nodrošina vietējiem mazajiem un vidējiem tirgotājiem konkurētspēju ar lielajiem tīkliem — tā saglabājot cenu un preču pieejamību reģionos,” veikala tīkla priekšrocības akcentē e-komercijas projekta vadītāja.
SIA “LaTS” dibināta 2007. gadā ar mērķi apvienot mazos un vidējos Latvijas pārtikas mazumtirgotājus, samazināt izmaksas un uzlabot konkurētspēju. Šobrīd tīkls apvieno aptuveni 270 uzņēmumus, un tam ir vairāk nekā 700 fiziskās tirdzniecības vietas visā Latvijā.



