Iecerēts, ka tuvākajā laikā jaunā saskaņotā paziņojuma funkcija būs pieejama arī citās populārākajās ziņapmaiņas lietotnēs.
Saskaņoto paziņojumu "WhatsApp" drīkst aizpildīt tad, ja ceļu satiksmes negadījumā nav cietušo un iesaistītie var apliecināt savu identitāti ar "SmartID" vai "E-paraksta" rīkiem. Sarunbots dialoga formā uzdod jautājumus par ceļu satiksmes negadījuma laiku, apstākļiem, lieciniekiem un nodarītajiem bojājumiem. Daļa informācijas, piemēram, notikuma vieta un informācija par iesaistītajiem transportlīdzekļiem, tiek ģenerēta automātiski, tādējādi samazinot saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas laiku.
Galvenā risinājuma priekšrocība esot tas, ka iesaistītajiem nav jāzīmē negadījuma shēma, kas līdz šim sagādājusi lielākās problēmas autovadītājiem. Tā vietā risinājums paredz plašas ceļu satiksmes negadījuma apstākļu foto un video fiksācijas iespējas.
Svarīgākais iemesls, kādēļ LTAB ieviesis jauno saskaņotā paziņojuma risinājumu, ir centieni palielināt to autovadītāju skaitu, kas nelielus ceļu satiksmes negadījumus fiksē patstāvīgi, notikuma vietā neizsaucot Valsts policiju.
LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins skaidro, ka ikdienas praksē nereti var sastapties ar autovadītāju viedokli, ka ceļu satiksmes negadījuma noformēšana, iesaistot policiju, ir vienkāršāka un drošāka.
"Ir situācijas, kad ceļu satiksmes negadījumā iesaistītie nevar vienoties par negadījuma apstākļiem, ir cietuši cilvēki vai kāds no iesaistītajiem ir alkohola reibumā un tamlīdzīgi, tomēr daudzos gadījumos policijas iesaiste nav pamatota," pauž Abāšins.
Viņš norāda, ka šis ir unikāls risinājums saskaņotā paziņojuma pieejamības nodrošināšanai, jo nekur Eiropā saskaņotā paziņojuma noformēšanai līdz šim nav izmantoti ziņapmaiņas lietotnēs integrēti sarunboti.
Elektroniskā saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas funkciju lietotnē "LTAB OCTA", kas darbojas kopš 2018. gada, joprojām ir aktīva un paliks izmantojama arī turpmāk.
Šobrīd elektroniski ik mēnesi tiek noformēti aptuveni 20% no visiem ceļu satiksmes negadījumiem, kas fiksēti ar saskaņotā paziņojuma palīdzību, liecina LTAB dati.
LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību Latvijā. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997. gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji LTAB darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004. gada tā ir neatkarīga institūcija.


