Mājas virtuve
RU Ceturtdiena, 16. Oktobris Rīt: Daiga, Dinija

Iepirkumu par «Rail Baltica» vilcienu iegādi plānots izsludināt šā gada beigās

Iepirkumu par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" vilcienu iegādi plānots izsludināt šā gada beigās vai nākamā gada sākumā, aģentūrai LETA norādīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāve Sigita Paula.

Iepriekš Latvijas Televīzijas raidījumā "Šodienas jautājums" satiksmes ministrs Atis Švinka (P) atklāja, ka Latvija apsver iegādāties trīs pasažieru vilcienus, kas nodrošinātu pārvadājumus pa "Rail Baltica". Latviju iepirkumā pārstāv PV, kas līdzpiedalās vilcienu iepirkumā ar Igauniju.

Paula norādīja, ka provizoriski viena vilciena izmaksas varētu būt 12-15 miljoni eiro. Paredzēts, ka pirmie vilcieni ekspluatācijā varētu tikt nodoti 2030.gada beigās vai nedaudz vēlāk.

Viņa skaidroja, ka Latvijas daļa iepirkumā paredzēta kā opcija, kas nozīmē, ka pasūtītājam nav pienākuma veikt vilcienu iegādi.

Lēmums tiks pieņemts, izvērtējot tirgus situāciju, infrastruktūras attīstības tempu, finanšu resursu pieejamību un gatavību sākt šo vilcienu ekspluatāciju, piebilda Paula.

Igaunijas Klimata ministrija šogad augustā paziņoja, ka gatavojas iegādāties līdz pieciem jauniem pasažieru vilcieniem, kas galvenokārt nodrošinās iekšzemes vilcienu pārvadājumus pa "Rail Baltica".

Igaunijas Klimata ministrija paziņojusi, ka piecu vilcienu vienību kopējās izmaksas tiek lēstas 60-75 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Papildus vilcieniem tiks iegādātas arī nepieciešamās depo uzturēšanas iekārtas.

Lai gan vilcieni ir paredzēti galvenokārt iekšzemes līniju apkalpošanai Igaunijas teritorijā, to tehniskās iespējas ļaus tiem doties arī uz attālākiem galamērķiem, piemēram, Rīgu. Starp Tallinu un Hēdemēstu, kas ir mazpilsēta netālu no Igaunijas un Latvijas robežas, kopumā būs 12 vietējās pieturas.

Katram jaunajam vilcienam jāspēj uzņemt līdz 200 pasažieriem un jābrauc ar ātrumu līdz 200 kilometriem stundā. Katrā vilcienā būs biznesa klases zona, tualetes, interneta pieslēgums, vietas velosipēdiem un iespēja izmantot ēdināšanas pakalpojumus.

Atbilstoši Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 500 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.

Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Notiek ielāde
Notiek ielāde
Notiek ielāde

Rīgas domes sēde ilgst gandrīz 15 stundas

16/1
Lasīt

Saeimā sāks vētīt nākamā gada budžeta projektu

16/1
Lasīt

Krievu blogerim Latvijā tiesa piespriedusi cietumsodu un izraidīšanu no valsts

16/1
Lasīt