Pētījums atklāj, ko 4.klases skolēni 66 pasaules valstīs prot un zina saistībā ar matemātikas un dabaszinātņu mācību satura jomām. Pirmo reizi pētījums Latvijā notika digitāli, skolēniem novērtēšanas uzdevumus veicot nevis papīra brošūrās, bet izmantojot datoru.
Savukārt pētījuma dalībnieku vecāki, skolotāji un skolas vadība aizpildīja aptauju par pētījuma dalībskolu mācību vidi un mācīšanas praksi.
Pirmo rezultātu paziņošanas pasākums notiks 4.decembrī plkst.11 Latvijas Universitātes Lielajā aulā.
Matemātikas un dabaszinātņu pētījumā Latvija ir vairākkārt piedalījusies jau kopš 1995.gada. Pēdējā pētījuma ciklā 2019.gadā starptautiskā salīdzinājumā Latvijas 4.klašu skolēnu sasniedza augstus rezultātus, ieņemot desmito vietu valstu kopvērtējumā.
Mērot pasaules valstu progresu ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķu izglītībā (SDG4) sasniegšanā, UNESCO Statistikas institūts rāda, ka 85% Latvijas sākumskolas skolēnu sasniedz vismaz minimālo starptautisko kompetences līmeni matemātikā, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem starp "TIMSS" pētījuma dalībvalstīm.