22. augustā tūrisma aģentūrai LATTUR aprit 30 gadi – tas ir tikpat ilgi, cik Latvijā pastāv tūrisms. Neapšaubāmi, ka uz uzņēmumu, kas guvis pieredzi un panākumus tik ilgu gadu laikā, var pilnībā paļauties.

Uz mūsu jautājumiem atbild uzņēmuma direktors Vadims Čemis.

– Vadims, kas jums jūsu biznesā ir visbūtiskākais?

– Kopš uzņēmuma dibināšanas dienas mēs esam skaidri noteikuši galveno LATTUR darba prioritāti – palīdzēt cilvēkiem īstenot viņu mūžīgo vēlmi ceļot...

Mēs katru gadu esam veiksmīgi palīdzējuši tūkstošiem tūristu, un esmu pārliecināts, ka ar kopējiem visas pasaules centieniem pašreizējā situācija tomēr tiks iegrožota un tūrisma joma visā pasaulē varēs atgūties un atjaunot ierasto ritmu. Mūsu uzņēmums augstu vērtē savu reputāciju, tāpēc mēs tagad vairāk nekā jebkad agrāk rūpīgi sekojam drošībai kūrortos un saviem klientiem iesakām tikai drošus galamērķus un valstis, kur tiek ievērotas visas nepieciešamās prasības un normas.

2020 gads.

Galu galā mūsu uzdevums ir ne tikai izvēlēties kūrortu saviem klientiem un nosūtīt viņus ilgi gaidītajā atvaļinājumā, bet arī nodrošināt, lai viņi atgrieztos mājās veseli un atpūtušies. Patlaban korekcijas veic pati dzīve, daži reģioni ir pilnībā slēgti, daži ir atvērti, bet vienlaikus palielinās prasības pret ceļotājiem, rodas nepieciešamība aizpildīt dažādus dokumentus un veidlapas, kas katrā valstī atšķiras un turklāt regulāri mainās. Mūsu kā profesionāļu uzdevums ir izsekot visām prasībām un nodrošināt klientiem ērtu ceļošanu. Tagad tas prasa daudz vairāk laika, taču mūsu komanda tiek galā ar šo uzdevumu, un es uzskatu, ka patlaban vissvarīgākais ir būt uzticamam savu klientu partnerim.

– Daudzi uzņēmumi ir atteikušies no biroja telpām un pilnībā pārgājuši uz tiešsaistes režīmu. Kā tas ir pie jums?

– Mēs esam mūsdienīgs uzņēmums, un tas nozīmē, ka pie mums jūs varat iegādāties jebkuru ceļojumu, neizejot no savām mājām. Klientiem rīcībā ir tiešsaistes serviss www.lattur.lv un lappuses sociālajos tīklos. Tomēr vienlaikus mēs paliekam īsts, dzīvs uzņēmums, kur jūs varat ienākt, aprunāties ar savu menedžeri, uzzināt jaunumus, apspriest savus plānus un vienkārši iedzert tasi kafijas. Ar konfekti. :) Mūsu adrese ir nemainīga jau 30 gadus – mūsu birojs atrodas Rīgā, Bruņinieku ielā 29/31.

– Cik lielā mērā karantīnas pasākumi ir ietekmējuši jūsu uzņēmuma darbību?

– Nav iespējams aizmirst 2020. gada martu, kad pasaule dažu dienu laikā tika slēgta un mums nācās operatīvi organizēt tūristu atgriešanos no brīvdienu galamērķiem, atcelt tūres un pārcelt tās uz vēlāku laiku, kā arī panākt vienošanos ar visiem tūrisma tirgus dalībniekiem... Protams, šis process bija ārkārtīgi grūts, jo apstākļi nemitīgi mainījās un notikumu gaita bija pilnīgi neprognozējama! Taču mūsu komandā strādā profesionāļi, un mēs sadarbojamies ar lieliskiem partneriem, no kuriem daži daudzo gadu laikā jau bija kļuvuši par mūsu draugiem, tāpēc mums izdevās tikt galā ar šiem nepārvaramas varas apstākļiem tā, lai mūsu klienti nepaliek zaudētājos.

– Kādas jaunas tendences ir novērojamas jūsu klientu rīcībā un vēlmēs?

– Neviens nebūs pārsteigts, ja teikšu, ka patlaban liela daļa cilvēku nevēlas riskēt un paši organizēt savu atpūtu. Ir tik daudz gadījumu, kad kāda dokumenta trūkuma dēļ cilvēki vienkārši nav varējuši izlidot un atpūtas vietā ir guvuši materiālus un morālus zaudējumus. Tāpēc jaunu pieprasījumu skaits no cilvēkiem, kuri plāno atvaļinājumu, ir palielinājies. Vienlaikus ir pieaudzis tādu tūristu apjoms, kuri rezervē ceļojumus pēdējā brīdī, – daudzi nogaida, vēro situāciju un pieņem lēmumus daudz vēlāk nekā parasti, kas bieži vien ir dārgāk nekā tūres iegāde pāris mēnešus iepriekš. Tomēr pašreizējā situācijā šādi lēmumi ir visai saprotami – pamatā tie ir saistīti ar mainīgajiem noteikumiem par pašizolāciju, ko nāksies ievērot, atgriežoties mājās. Mēs savukārt pielāgojamies ikviena mūsu klienta situācijai un pētām visas jaunās iespējas, kādas paveras šajā mainīgajā pasaulē!

Ceļojiet droši ar LATTUR!

www.lattur.lv