Kā aģentūru LETA informēja Valsts prezidenta kancelejas Mediju centra komunikācijas speciāliste Elīna Kresa, reģionālās vizītes laikā Valmierā Levits Valmieras integrētajā bibliotēkā debašu cikla "#Satversmei100: vērtības nākotnei" trešajā diskusijā "Kurš kontrolē dzīvi? Mākslīgais intelekts - privātums - brīvība" kopā ar jauniešiem diskutēja par mūsdienu tehnoloģiju sniegtajām iespējām, kad tās sekmē cilvēka brīvību un kad iegrožo.

Diskusijas laikā tika pārrunāti jautājumi par iespējām un tiesībām interneta vidē, saziņu un privātumu sociālajos medijos un lietu internetu un mākslīgā intelekta ietekmi lēmumu pieņemšanā.

Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolas skolniece Aiva Enija Erneste diskusiju iesāka ar novērojumu un zinātnisko pētījumu rezultātiem par to, kā komunikācija ar tehnoloģiju starpniecību, kā arī dažādu pakalpojumu pieejamība internetā pandēmijas laikā uzlabojusi cilvēku labklājību. Tajā pašā laikā skolniece norādīja, ka pētījumi norāda uz tehnoloģiju ietekmi uz bērnu psihi, tādējādi izvirzot jautājumu par nepieciešamību ierobežot tehnoloģiju pieejamību bērniem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Runājot par laiku, ko cilvēki pavada internetā, Valsts prezidents norādīja, ka "ir reālā dzīve un ir dzīve internetā". Levita ieskatā, cilvēkam ir jāapzinās, kādēļ viņš darbojas internetā un vai tas ir nepieciešams. Pēc viņa paustā, mākslīgi ierobežojumi diez vai kaut ko dos, bet, ja jauns cilvēks pats izvērtē savas darbības, tas ir daudz efektīvāk.

Jūrmalas Majoru vidusskolas skolnieks Alens Loss-Freimanis priekšplānā izvirzīja jautājumu par algoritmu ietekmi satura izvēlē un patēriņā interneta vidē.

"Cilvēks ir ļoti iespaidojams. Algoritmi ir centrālais jautājums sarunā par brīvību internetā. Algoritmi interneta platformās mērķtiecīgi veido cilvēku izpratni un dzīvi, veido viņu politiskos un sabiedriskos uzskatus vai izpratni par skaistumu," norāda Valsts prezidents, atzīmējot, ka tas rada bažas par to, kur cilvēks savās izvēlēs un brīvībās ir pats un kur tiek ietekmēts.

Saturs turpināsies pēc reklāmas