Ukrainas infrastruktūras ministrs Oleksandrs Kubrakovs maija sākumā vērsies pie Latvijas satiksmes ministra Tāļa Linkaita (K) ar vēstuli, kurā teikts, ka "DLRR ilggadējā pieredze, unikālā darba specifika un spēja nodrošināt pilnu pakalpojumu klāstu būs ārkārtīgi svarīga Ukrainas dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanā pēc kara beigām". 

Arī DLRR partnera - Ukrainas uzņēmuma "Metinvest" - vadība nosūtījusi Latvijas Ministru kabinetam oficiālu vēstuli, norādot uz DLRR stratēģisko nozīmi pašlaik izpostītās dzelzceļa infrastruktūras un tā tehnikas atjaunošanā.

Kubrakovs savā vēstulē norāda, ka pret Ukrainas dzelzceļu tiek vērsti apzināti uzbrukumi, izpostot infrastruktūru. Vēstulē Satiksmes ministrijai norādīts, ka Ukrainas spējas nodrošināt vilciena ritošā sastāva remontu un lokomotīvju remontdarbus ir ierobežotas, jo Ukrainas rūpnīcas, kā arī citus stratēģiskās nozīmes objektus regulāri apdraud sprādzieni un mērķtiecīgi uzbrukumi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Vēstulē ministrs izsaka cerību uz sadarbību ar Ukrainu atbalstošām valstīm un to uzņēmumiem, norādot, ka Latvijā šāds stratēģiski nozīmīgs uzņēmums ir tieši DLRR. Tā varētu nodrošināt Ukrainas dzelzceļa "Ukrzaliznytsia" ritošā sastāva remontdarbus, tādā veidā mazinot karadarbības izraisīto postu. Vēstulē ministrs atsaucas uz DLRR veikto apkopes un ritošā sastāva kapitālā remonta augsto darba kvalitāti, kā arī savstarpējo uzticēšanos, kas veidojusies labas iepriekšējās sadarbības rezultātā.

Pagājušā nedēļā arī DLRR partnera "Metinvest" ģenerāldirektors Aleksandrs Gerasimčuks nosūtījis Latvijas Ministru kabinetam oficiālu vēstuli, norādot, ka uzņēmums ir informēts par finanšu grūtībām, ar ko saskārusies DLRR.

Tāpat kā Ukrainas infrastruktūras ministrs, arī Gerasimčuks uzsver, ka karadarbības rezultātā Ukrainā ir pilnībā kļuvis nepieejams dzelzceļa tehnikas remonts. Kā uzsver uzņēmuma pārstāvis - DLRR šobrīd ir viens no atslēgas sadarbības partneriem, un "Metinvest" ir ārkārtīgi ieinteresēti, lai Daugavpils rūpnīca turpinātu izpildīt pasūtījumus, nodrošinot lokomotīvju remonta un modernizācijas darbus.

"Metinvest" pieder arī metalurģijas rūpnīca "Azovstaļ", kas pēdējā laikā smagi cietusi no Krievijas karaspēka uzbrukumiem. "Azovstaļ" teritorija tiek ilgstoši nemitīgi apšaudīta ar visa veida ieročiem un bombardēta no gaisa.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Jau ziņots, ka Nodarbinātības valsts aģentūras Daugavpils filiāle marta beigās saņēmusi DLRR un tās meitas uzņēmumu SIA "LokRem", SIA "DL Metal" un SIA "Logkom" iesniegumu par 240 darbinieku kolektīvo atlaišanu.

DLRR pārstāvji bija norādījuši, ka karš un Krievijas agresija Ukrainā ir smagi ietekmējusi DLRR darbību. Par izpildītajiem pasūtījumiem Ukrainas tirgū uzņēmuma "Metinvest" parādsaistības pret DLRR patlaban sasniedz 8 229 550 eiro. Ukrainas uzņēmums, lai arī apliecinājis gatavību norēķināties, to nevar izdarīt, jo Ukrainā ir pieņemts lēmums pārtraukt jebkādus maksājumus ārpus valsts robežām.

DLRR vadība atzīst, ka nevēlas ne atlaist darbiniekus, ne likt viņiem pārkvalificēties darba atrašanai. Tāpat uzņēmuma pārstāvji apgalvo, ka DLRR ir nozīmīgs dzelzceļa infrastruktūras uzņēmums, jo īpaši - Daugavpils reģionā, kur līdz šim nodarbināti vairāk nekā 600 darbinieki. Tomēr patlaban DLRR ir spiesta atlaist daļu darbinieku cerībā saglabāt darbavietas pārējiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas