Par ilgi loloto projektu ieinteresējās Rīgas domes deputāts Konstantīns Čekušins (“Saskaņa”). Rūpīgi izpētot dokumentus, viņš noskaidroja, ka viena šāda segta pieturvieta izmaksās veselus 18 628,30 eiro. Un šādu pieturvietu vajag nevis 60, bet gan daudz vairāk!
K. Čekušins ar saviem novērojumiem dalījās sociālajā tīklā Facebook. Viņš raksta:
“Recepte no “pārmaiņu” koalīcijas – kā iztērēt miljoniem eiro, neradot neko jaunu. Vai kur ir pazudušas segtās pieturvietas Rīgā.
Nedaudz vēstures. 2020. gadā, tiklīdz pilsētā nomainījās vara, tika lauzts līgums ar privātuzņēmumu, kas uzstāda segtās pieturas sabiedriskajam transportam ar nosacījumu, ka tās tiks izmantotas reklāmai. Būtībā tika nogalināts pašreizējais PPP (publiskā un privātā sektora partnerība) modelis.
Skaidrs, ka pēc šī lēmuma privātais uzņēmums savas pieturvietas demontēja, atstājot iedzīvotājus paliek bez reklāmas un patvēruma no lietus un sniega sliktos laika apstākļos. Pēc tam sākās pats interesantākais, kas raksturo jauno pilsētas varu. Veco nojauca, bet ar jauno galā netiek.
Visa bēda ir tā, ka ne progresīvie deputāti, ne ierēdņi tā arī nespēja piedāvāt nekādu normālu jaunu modeli, lai atgrieztu pilsētai pieturvietas. Rezultātā viņi nolēma iet pa vienkāršāko un neefektīvāko ceļu. Proti, pilsēta pati tās iegādāsies un uzstādīs.
Atceroties, kā pilsētā vecās atkritumu urnas tika nomainītas pret jaunā dizaina atkritumu urnām par 3200 eiro gabalā, es nolēmu noskaidrot, kāda ir šī jautājuma cena. Nu ko es varu jums pateikt? Nepagāja ne četri gadi, kad Rīga uzsākusi realizēt projekta pirmo posmu, uzstādot pirmās 60 segtās pieturvietas par ... “aizturiet elpu” … 1 117 698 eiro. Respektīvi, 18 628,30 eiro par katru.
Tātad pieturvietu vietā, kas pilsētai neko nemaksāja un ļāva privātajiem uzņēmumiem nopelnīt uz reklāmas rēķina, parādījās miljoniem eiro vērts projekts, par kuru rīdzinieki maksās no savas kabatas. Jo, kā jūs saprotat, pilsētai vajadzīgo sabiedriskā transporta pieturvietu skaits nav 60. Šā gada budžetā šim projektam tika piešķirti 3 miljoni eiro uz periodu līdz diviem gadiem.
Ar esošajām būvniecības cenām šī nauda ātri vien beigsies. Varbūt tas arī iemesls tam, kāpēc bija jāiznīcina vecais modelis?”
Lai pamatotu savus vārdus, politiķis publikācijai pievienojis segto pieturvietu izbūves finansējuma projektu.