Šodien tika atklāts jaunais zooloģiskā dārza zīmols, kas mudinot apmeklētājus atklāt kopīgo atšķirīgajā, savienojot ikkatru pasaules dzīvību kopīgā stāstā.
Vizuālās identitātes atjaunināšana esot solis pretī pozitīvām pārmaiņām, akcentējot zooloģiskā dārza pamatvērtības - apmeklētāju izglītošanu un sugu saglabāšanu. "Ja kādreiz zoodārzs bija dzīvnieku izstāde, tad tagad tā uzdevumi ir daudz plašāki - izglītot, aizsargāt sugas, pētīt, lai izzinātu, un rūpēties par bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu," skaidro uzņēmuma valdes locekle Anete Bilzēna.
Jaunā logotipa galvenais elements ir šūnu dalīšanās attēlojums. Šūna, kas pamatā ne vien katram dzīvniekam un augam, bet arī cilvēkiem, ir sākums dzīvībai un arī aicinājumam atrast kopīgo sevī un katrā zooloģiskā dārza iemītniekā.
Uzņēmumā atgādina, ka Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs uzstādījis ambiciozus mērķus vairāk nekā 10 nākamajiem gadiem. Īstenojot attīstības plānu līdz 2035.gadam, zooloģiskais dārzs taps par mūsdienīgu četru sezonu bioparku. Drīzumā sāksies pirmās zonas - "Himalaju" - projektēšana.
Jaunās ekspozīcijas līdzināsies apmeklētāju iemīļotajai "Savannas" zonai, kurā kopš 2019.gada kopā mīt dažādu sugu nagaiņi, bet uz salas aplūkojami pērtiķi geladas.
Dzīvnieku mītņu plānošana balstīsies jaunākajos labturības principos, tajā pašā laikā padarot zoodārza apmeklējumu par piedzīvojumu, kas ļaus dzīvniekus vērot bez vizuālām barjerām.
Pārmaiņās nedrīkst aizmirst arī par zoodārza misijām, kas saistītas ar sugu aizsardzību, zinātni un sabiedrības izglītošanu.
LETA jau ziņoja, ka Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza vizuālās identitātes izstrāde izmaksājusi līdz 40 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
SIA "Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs" bija izsludinājusi konkursu par Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza vizuālās identitātes izstrādi.
Konkursa mērķis bija jauna un mūsdienīga zooloģiskā dārza zīmola dizaina koncepcijas piedāvājuma izveide. Turpmākajā stratēģiskās attīstības plānošanas periodā plānots mērķtiecīgs zīmola izstrādes un ieviešanas darbs, padarot vizuālo komunikāciju mūsdienīgāku un konsekventāku atbilstoši "Masterplāna 2035" ietvaram.
Konkursa balvu fonds bija 3000 eiro.
Konkursā piedalījās desmit dalībnieki. Lielāko naudas balvu 1500 eiro apmērā saņēma SIA "McCANN Rīga", otru balvu 1000 eiro apmērā piešķīra SIA "Aģentūra Raugs", bet trešo godalgu 500 eiro vērtībā saņēma SIA "Havas Creative".
Šie uzņēmumi tika uzaicināti piedalīties sarunu procedūrā, kuras gaitā pieņemts lēmums līguma slēgšanas tiesības piešķirt SIA "Havas Creative".
Pašvaldības SIA "Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs" reģistrēta 1991.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 28,9 miljoni eiro. Uzņēmums pērn strādāja ar 4,73 miljonu eiro apgrozījumu un 190 000 eiro zaudējumiem.